
Na področju spanja prihaja ena največjih tehnoloških revolucij iz Slovenije – prav iz domačega podjetja, ki je pred več kot dvema desetletjema začelo pisati zgodbo blagovne znamke Dormeo. Vodja blagovne znamke Dormeo Vesna Virant predstavlja novo pridobitev: simulator ležišča, ki združuje umetno inteligenco, virtualno resničnost in načela množične personalizacije. Inovacija, ki spreminja panogo.
Izbira ležišča je ena najtežjih odločitev za potrošnika – izdelkov je ogromno, a informacije pogosto zmedene. Kaj je simulator ležišča in zakaj je tako drugačen od klasičnega načina izbire?
Gre za prvo ležišče na svetu, ki se uporabniku prilagodi v realnem času – že medtem ko leži na njem. Uporabnik v sistem vnese nekaj osnovnih podatkov, nato pa z umetno inteligenco in zračnimi komorami simulator prepozna potrebe telesa in ustrezno prilagodi trdoto. Vse brez vstajanja, brez ugibanj in brez kompromisov. Potrošnik lahko na koncu izbere bodisi popolnoma personalizirano ležišče ali pa najboljši približek iz nabora obstoječih ležišč. Predvsem pa spozna, kaj njegovo telo resnično potrebuje za optimalen spanec. Takšen simulator ležišča imamo v Sloveniji na dveh lokacijah, v trgovinah Dormeo Home, v Ljubljanskem BTC-ju in Murski Soboti. Za vse obiskovalce je breplačen.
Dormeo je že več kot 20 let sinonim za kakovostno spanje, zdaj pa prihaja preboj. Kako je ta projekt sploh nastal in kaj pomeni za slovensko industrijo?
Zamisel in razvoj sta v celoti plod domačega znanja. Stroje za sestavo personaliziranih ležišč razvijajo slovenska podjetja, izdelki pa nastajajo v Sloveniji – v Zagorju. To pomeni več kot samo tehnološki napredek, pomeni nov model logistike in distribucije brez velikih zalog in z večjim spoštovanjem do okolja.

Ekološki vidik inovacije
Zeleni prehod ni več izbira, ampak nuja – tudi v industriji pohištva. Na predstavitvi ste poudarili ekološki vidik inovacije. Kako je ta rešen v praksi?
Ker vsak uporabnik prejme ležišče, izdelano po meri, ni potrebe po skladiščenju množice različnih modelov. Hkrati delamo na ležiščih brez lepila, ki so boljša za zdravje in lažje reciklirana. To je naslednji korak, ki ga bomo implementirali že zelo kmalu.
Podjetje je že prisotno na 40 trgih po svetu. Kako vidite potencial te inovacije v tujini, kjer je konkurenca še močnejša?
Potencial je ogromen. Že danes smo prisotni na več kot 40 trgih, od ZDA in Kanade do Kitajske in Japonske. Povratne informacije so izjemne, povsod je enaka težava: ljudje ne vedo, katero ležišče izbrati. Zdaj imamo rešitev, ki jim pri tem resnično pomaga.
Vedno več industrij se obrača k personalizaciji. Je tudi to poslovni model prihodnosti za pohištveno industrijo?
Vsekakor. Povezali smo tehnologijo, personalizacijo in izkušnjo. Uporabnik dobi izdelek po meri, podjetje pa optimiziran proces. Gre za novo smer razvoja v industriji spanja – veseli smo, da prihaja prav iz Slovenije.